In het kader van de herbestemming van het voormalige Hôtel de Biolley, dat het hoofdgebouw moet worden van de Musea van Verviers, werd een restauratiecampagne van schilderijen opgestart. Zo werden ook meerdere schilderijen uit de 17e, 18e en 19e eeuw gerestaureerd dankzij het Fonds Léon Courtin - Marcelle Bouché, beheerd door de Koning Boudewijnstichting en het Fonds Baillet Latour, dat met de Stichting samenwerkt voor de bescherming en conservatie van het roerend cultureel erfgoed in België.
Tot de gerestaureerde werken behoren twee schilderijen op paneel van 17e-eeuwse Antwerpse meesters: Oneerbaar voorstel van een oude man aan een jong meisje, van David Rijckaert III (1612-1661), een van de navolgers van David Teniers de Jonge, en Kaïn doodt Abel, van Marten Pepijn (1575-1642/3), leerling en tijdgenoot van Rubens.
Er werden ook twee 18e-eeuwse Luikse schilderijen gerestaureerd die onlangs opnieuw werden toegeschreven: De Keizerspenning van Louis Counet (1652-1721), en De raad der goden van Paul Joseph Delcloche (1716-1755), hofschilder van prinsbisschop Johan Theodoor van Beieren.
Ook vermeldenswaard is de restauratie van een schilderij van een van de weinige 17e-eeuwse Vervierse schilders: Onpartijdige Justitia van Hubert Daniel, bijgenaamd Hubert Follet (1652-1723). Het werd ontworpen voor het voormalige stadhuis van Verviers en wordt opgenomen in het historisch parcours van het toekomstige museum.