Vijf eeuwen lang werd het retabel ‘De Aanbidding der Koningen’ in de San Nazaro Maggiore Basiliek in Milaan toegeschreven aan een Duitse ambachtsman. Een restauratie, met de steun van het Fonds Comhaire en het Fonds Jonckheere, bracht de echte makers aan het licht: een befaamde Brusselse beeldhouwersdynastie.
De 'Aanbidding der Koningen’ – een altaarstuk uit de vroege 16e eeuw in de San Nazaro Maggiore Basiliek in Milaan – wordt dankzij het Fonds Professor Jean-Jacques Comhaire en het Fonds René en Karin Jonckheere in zijn oude glorie hersteld. De voorstudie werd gefinancierd door de Stichting Périer-D’Ieteren en de behandeling werd toevertrouwd aan het KIK. Groot was hun verbazing toen ze onder de vele lagen bruine vernis en de recentere verguldingslagen de oorspronkelijke polychromie ontdekten.
De grootste verrassing moest echter nog komen: de ontdekking op de kast van het retabel van het teken van de Brusselse gilde van beeldhouwers en houtbewerkers. Het retabel werd eeuwenlang toegeschreven aan de Duitse ambachtsman Adam Kraff. De vondst van het teken maakte duidelijk dat alle lof gaat naar de Borman-dynastie in Brussel.